, ,

10 техники, за да управлявате по-добре времето си

san-simera6

Тук ще предложим някои техники, които можете да намерите за полезни, за да управлявате по-добре времето си:

  1. Носете си бележник и си записвайте всички ваши мисли, разговори и дейности за седмица напред. Така можеш да разбереш колко от задачите могат да бъдат свършени за 1 ден и как си запълнил времето си. Така ще имаш възможността да видиш колко време  всъщност е прекарано активно и колко от времето е запълнено с непродуктивни мисли, разговори, действия.
  2. За всяка дейност или разговор, които са важни за вашия успех, трябва да имате определено време, което да отделите. Задачките за деня понякога набъбват и набъбват до такъв размер, че се превръщат в неусъществими. Бележник с назначените работни срещи върши работа обаче. Назначете си срещи със самия вас и си създайте времеви отрязъци за високоприоритетни мисли, разговори и действия. Определете кога ще започнат и кога ще приключат. Имайте самодисциплината да спазвате тези уговорки.
  3. Планирайте да прекарате повече от 50 % от вашето време, обвързани с мислите, действията и разговорите, които създават по-голяма част от положителните ви резултати.
  4. Отделете време за прекъсвания – време, в което сте отделени от това, което правите – позотворни почивки.
  5. Изполвайте първите 30 минути от деня, за да планирате своя ден. Не започвайте деня си докато не завършите вашия времеви план. Най-важното време във вашия ден е времето, в което планирате вашия график.
  6. Отделете 5 минути преди всеки разговор и задача, за да решите какъв резултат искате да постигнете. Това ще ви помогне да разберете как изглежда успехът, преди да сте започнали. Това ще ви направи по-спокойни относно времето ви. Отделете 5 минути след всеки разговор, за да определите дали очакваният от вас резултат е бил постигнат. Ако не е – какво е липсвало – как ще прибавите това, което е липсвало в разговора ви, за следващия ви предстоящ разговор или действие?
  7. Поставете знака: „Не ме безпкойте!“, когато имате неотложна работа и е необходимо да я свършите.
  8. Практикувайте да не вдигате телефона само защото е звъннал и да отговаряте на имейли само защото са се появили. Деактивирайте всички чатове и комуникационни канали. Не давайте веднага вниманието си на хората, ако не е изключително важно за вашия бизнес да дадете незабавен отговор. Вместо това – отделете време в графика си да отговаряте на имейли и да връщате обаждания.
  9. Блокирайте други разсейващи фактори като Facebook или други социални мрежи.
  10. Запомнете, че е важно да свършите всичко. Също така запомнете че шансовете  са добри, тъй като 20 % от вашите мисли, разговори и действия създават 80 % от вашите резултати.

kvalifikacia.bg

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар