, ,

20 практически съвета за справяне със стреса

stress-pencil-cropped

Стресът завладява живота ни и, докато малко стрес е добре за нас – прави ни фокусирани и ни мотивира – твърде много стрес ни влияе зле здравословно, емоционално и физически. Когато се чувстваш обезпокоен и напрегнат, можеш да се парализираш и да се чувстваш неспособен да се справяш с обстоятелствата с живота си.

Механизмите за справяне със стреса са различни. Обръщайки се обаче към храната, алкохолa или наркотиците просто трансформираме проблемите ни от едни в други и губим контрол. По-добре е да избягвате тези нездравословни механизми за справяне със стреса от самото начало и да откриете начини да държите стреса под контрол.

Има много начини да опитомите стреса и да го притиснете до стената. Тук ще споделим 20 съвета, чрез които можете да туширате напрежението още днес и да притиснете чудовището нар. стрес до стената.

  1. Изпънявайте упражнения за дишане с диафрагмата – как дишате самите вие – с диафрагмата или с гърдите? Можете лесно да определите това  – поставете дясната си ръка на гърдите, а другата на корема. Докато дишате, погледнете коя ръка се повдига повече –  старайте се да контролирате така дишането си, че то да се случва с диафрагмата, т.е. лявата ръка да се повдига повече при дишане.
  2. Легнете с лице към пода и започнете да дишате дълбоко и бавно с отпуснати ръце под лицето ви. Направете това упражнение за 5 минути.
  3. Седнете на стол с облегалка. Поставете ръка на корема си и се уверете, че дишате с диафрагмата си (коремът ви се повдига) – дишайте бавно и дълбоко.
  4. Опитайте да отпуснете мускулите си. Продължително стягайте и отпускайте всяка мускулна група в тялото ви. Целта е да усетите и да научите каква е разликата между стегнат и отпуснат мускул.
  5. Медитирайте – използвайте визуализации, които да ви помогнат да бъдете в едно с вашите мисли. Седнете в тишина със затворени очи, представяйки си гледки, звуци и миризми от вашите любими места – планински или морски уединени места.
  6. Тренирайте редовно или практикувайте йога.
  7. Отделете време за музика, изкуство или други хобита, които ви помагат да релаксирате и ви разсейват.
  8. Научете се да разпознавате онези фактори, които ви стресират. Направете така, че да разполагате с организиран план, за да се справяте със стресиращи ситуации. Бъдете внимателни с прикрепването на негативни мисли и реакции към определени задачи.
  9. Направете списък с важните неща, с които е необходимо да се справите всеки ден. Опитайте се да следвате списъка, за да се чувствате организирани и на гребена на вълната. Изградете си план за справяне с текущите проблеми, за да имате чувство, че работите върху възникналите ситуации и ги подобрявате.
  10. Обръщайте внимание на онези неща, които ви подсказват, че не се справяте добре. Например, пушите ли, пиете ли повече, спите ли по-малко?
  11. Направете списък с големите и малките безпокойства в ежедневието ви срещу главните стресиращи събития в живота ви. Това дава усещането, че проследявате какво се случва с вас и се справяте по най-добрия начин.
  12. Отделете специално време през деня, за да работите върху релаксация – време, в което си почивате и се абстрахирате от всичко.
  13. Избягвайте кофеина, алкохола, никотина, вредната храна и наркотиците като първостепенни средства за справяне със стреса. Докато те могат да помогат на моменти, използвайки ги като единствен и естествен метод  ще ви причини дългосрочни проблеми  – с теглото или алкохола например.
  14. Научете се да отказвате – да казвате НЕ понякога! Това няма да нарани толкова хората около вас колкото си мислите и това е просто метод да бъдете  по-самоуверен в собствения си живот и ще ви помогне да си избистрите вашите собствени нужди.
  15. Погрижете се за съня си – за повечето хора, това е 7-9 часа на вечер.
  16. Подържайте чувството си за хумор – погрижете се затова смехът ви да присъства в ежедневието ви.
  17. Проучваният показват, че наличието на стабилна връзка, основана на доверие и вяра, предпазва от стрес.
  18. Не бягайте от проблемите си – това само влошава ситуацията.
  19. Говорете със семейстовото и приятелите си – вижте дали не могат да помогнат.
  20. Избирайте си онези мисли, които ви карат да се чувствате добре – те са истинските ви приятели.

И запомнете – вие имате контрол върху стреса и изборите, които правите в живота си. Понякога отнема известно време практика и извезстни усилия, за да приложите някои от техниките в живота ви. Харесайте си някои от гореизброените. Опитайте се през идната седмица да приложите 3 от тях, през следващата седмица прибавете още 3 и вижте как ще ви се отрази всичко това.

Смятаме, че ще ви се отрази положително.

kvalifikacia.bg

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар