, ,

6 убийци на концентрацията – как да се справим с тях?

В днешният бързооборотен свят се нуждаем да правим много неща за кратък период от време. Животът на бързи обороти, раздробява ежедневната работа на множество малки стъпки и бързо ни изморява. Друг страничен ефект на този трескав начин на живот е намелената или разпръсната концентрация.

Колко от нас са захващали класически роман по-голям на обем, само за да го оставят ведната след това, след като са видяли колко страници е?

10 секундната реклама по-време на любимо предаване или филм дразни ли ви и кара ли ви да скачате от канал на канал като риба на сухо?

Нека да видим кои от вашите навици убиват вашата концентрация?

Не е чудно, че понякога навикът бива наричан втора природа и оказва силно влияние върху живота ни.

1. Социалните мрежи (медии)

social-media

 

С толкова много информация онлайн, това е един от основните убийци на концентрацията. Влизаш в интернет само да провериш един имейл и преди да си разбрал, вече си отворил Facebook, Twitter, LinkedIn, Skype и цял набор от информация „танцува“ на отворените призорци,  придружена с настоятелни известия. Толкова е лесно да се свържеш с приятели и да се отделиш от работния процес – много пъти в рамките на един час. Всяко обновяване на статус прекъсва  умствения процес, принуждавайки те да се връщаш към започнататото и да подновиш работа.

Съвет:Employment-Contract-Advice-Solicitor2

Управлявайте социалните мрежи и работата си! 

Оставете бележка на вашият десктоп или бюро, за да ви напомня често да избягвате свързането към социалните мрежи, докато работите. Ако  чувството е неодържимо да влизате, то поне го правете по време на почивките ви, когато постоянният поток от съобщения няма да прекъсне концентрацията ви.

2. Претрупаност на имейла ви

 

bigstock-Email-Icon-4506573

Има нещо важно за имейла ви – след като сте получили нов имейл проверете дали се нуждае от спешен отговор, ако не – можете да го оставите настрана. Разбира се при положение, че ви разсейва от основната работа, с която сте се захванали. Няма да напреднете много, ако постоянно преустановявате това, което правите, за да отговаряте на всяко съобщение.

Съвет:

Employment-Contract-Advice-Solicitor2Не позволявайте на имейла ви да контролира графика ви!

Изградете си времеви рамки през деня, предназначени за отговаряне на получени писма, вместо постоянно да проверявате пощата си. През останалото време, можете да затворите имейлите си, за да не бъдете прекъсвани във всеки момент, в който получавате съобщение.

3. Мобилни телефони

KYOCERA_to_Highlight_Waterproof__Ruggedized_Mobile_Phones_and_Proprietary_Technology_at_MWC_2014.-cps-80853-Image.cpsimage

Преценете, кое е по-съблазняващо? Сигналът за получен имейл или мелодията на телефона ви. Това е звук, който малко от нас могат да пренебрегнат. Но вдигането на телефона не само коства времето, в което говорите, но също така прекъсва работоспособността ви върху текущата задача.

Съвет:

Employment-Contract-Advice-Solicitor2Изключете звука на телефона си!

Чували ли сте за функцията „CALLER ID“? Всички телефони я имат – ако прецените, че обаждането не е спешно, препратете го към гласова поща. Ако се нуждаете от тишита и спокойствие, използвайте беззвучния режим. Точно както с имейла, изберете няколко минутки през деня, в които да връщате обажданията или да отговоряте на съобщенията. Да слушате вашите съобщения наведнъж, със сигурност, ще бъде по-малко смущаващо отколкото, ако отговаряте на всяко обаждане, когато  ви звънне телефонът.

4. Вършенето на няколко неща наведнъж (multitasking)

multitasking-multi-task-tasking-tasker

Вършенето на няколко неща едновременно, макар и различни по тип – не само че не носи желаните резултати, но води до непредведени ситуации. Дори и пиенето на кафе, докато работим, често води до малки кафени капки на блузата или други последици – но да речем, че това е компромисен вариант. Правенето на повече неща в един и същи момент не винаги е УМНО! Изследователите отчитат, че губим винаги време когато сменяме фокусът от едно и го прехвърляме върху друго. Резултатите показват, че работата по 3 проекта наведжъж обикновено отнема повече време отколкото, ако ги извършваме един след друг.

Съвет:

Employment-Contract-Advice-Solicitor2Създайте полезния навик да използвате таймер, който да отчита времето, което отделяте върху приоритетен проект!

Спестете вашите умения да вършите няколко неща наведнъж за малките ежедневни задачки, които не са спешни и изискващи  концентрираното ви внимание  – най-вероятно няма да е пагубно да почистите бюрото си, докато говорите по телефона.

5. Отделете внимание и специална грижа за съня ви

 

good_sleep_Wallpaper_b4cyi

Съвет:

Employment-Contract-Advice-Solicitor2Превърнете съня си в приоритет, свършвате повече работа по-време на будно състояние!

Повече за важността на съня:

http://kvalifikacia.bg/kolko-tochno-e-vajen-sunyat-za-rabotata-na-mozuka-i-pametta/

 

6. Храната – мозъкът не може да работи и да имате добра концентрация без необходимото му гориво – изпускането на основни яденета/хранения е сред ТОП убийците на концентрацията  –  особено закуската! Проучвания показват, че краткосрочната памет и вниманието страдат, когато не се храним редовно.

 

healthy_food_web_0

Съвет:

Employment-Contract-Advice-Solicitor2Давайте необходимото гориво на тялото си – винаги закусвайте и направете всичко възможно да обядвате, дори ако това изисква д а се храните на работното ви място или на неудобно място!

Пазете богати на протеини закуски в чекмеджето ви или в колата ви (сирене,  ядки), когато гладът ви удари, но нямате време затова. Избягвайте прости въглехидрати (сладко, спагети, бял хляб) т.к. те ви правят летаргични, вместо това приемете сложни въглехидрати (пълнозърнести продукти) за повече енергия.

 Андрей Илиев

 

 

 

 

 

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар