Как чрез храненето можем да подобрим паметта си?

10 храни, които подобряват паметта

1. Пълнозърнести храни.

 Ечемик, пшенични, трици,  пшеничен зародиш. Според изследване жените, които са увеличили приема на фолиева киселинавитамин B12 и витамин В6, има по-добри спомени от тези, които не вземат витамини.

1861_big

2. Ядки.

Проучване, публикувано в американски журнал по епидемиология, показват, че витамин Е предотвратява уврежданията на паметта. Ядките са чудесен източник на витамин Е, както и зелените листни зеленчуци, семена, яйцакафяв ориз.

Ядки

3. Боровинки.

Едно проучване, проведено от университета Тъфтс, установи, че екстрактът от боровинка помага срещу временна загуба на паметта.

Касис

4. Мазна риба.

Рибите, гръцките орехи и семената от ленсъдържат Омега-3 мастни киселини, необходими за доброто функциониране на нервната система. В рибата също се съдържа и йод, който подобрява яснотата на ума.

dsc_0105

5. Домати.

Доказано е научно, че ликопенът, мощен антиоксидант, съдържащ се в доматите, се бори срещу свободните радикали, които увреждат клетките и водят до деменция.

tomato salad

6. Касис.

Отдавна се знае, че витамин С подобрява пъргавината на ума. Един от най-добрите източници на витамин С е касисът.

kasis

7. Зърнени култури.

Изберете зърнени закуски, обогатени с витамини. Изследване показа, че при хората с ниски нива на витамин B12 и фолиева киселина два пъти по-голяма е вероятността да получат Алцхаймер.

Yadki

Обогатените с витамини зърнени култури са отличен източник на витамин В12, както и сложни въглехидрати, които помагат на организма да се запаси с енергия за деня. Подпомагат и концентрацията. Но проверявайте етикетите на кутиите, тъй като в някои са включени доста сол или захар.

8. Градински чай.

Той има репутация, че подобрява паметта.

Framar - Vitaminozen_chai_

9. Брокололи

Един отличен източник на витамин К, който подобрява мозъчните функции.

Броколи

10. Тиквените семки.

Шепа семена на ден – това е препоръчителната доза цинк, необходими за подобряване на паметта и мисленето.

tikveni-semki1

kvalifikacia.bg

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар